A személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokat és szakosított ellátásokat igénybevevők számára nyújt segítséget jogaik gyakorlásában.
Az ellátottjogi képviselő jogvédelmi feladatot lát el, mivel az ellátáshoz fűződő, az állampolgári-és az emberi jogok területén fejti ki tevékenységét.
Az ellátottjogi képviselő tájékoztatási feladatai:
megkeresésre, illetve saját kezdeményezésre történhet;
tájékoztatást nyújthat az ellátottakat érintő legfontosabb alapjogokról,
a szolgáltató kötelezettségeiről,
az ellátást igénybevevőket érintő jogokról;
az intézmény vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján a szolgáltató dolgozóit az ellátottak jogairól, azok érvényre jutásáról.
Segíti a szolgáltatást igénybevevőt:
jogai gyakorlásában,
az ellátással kapcsolatos kérdések, problémák megoldásában,
a szolgáltató és az igénybevevő közti konfliktus megoldásában,
panasz megfogalmazásában,
kezdeményezheti a panasz kivizsgálását az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál,
segítséget a hatóságokhoz benyújtandó kérelmek, beadványok megfogalmazásában.
Milyen intézkedéseket tehet az ellátottjogi képviselő?
Jogsérelmek esetén:
észrevétel az intézmény vezetőjénél a gondozási munkára vonatkozóan,
intézkedés kezdeményezése a fenntartónál a jogsértő gyakorlat megszüntetésére,
az ellátottak meghatározott körét érintő jogsérelem esetén intézkedést kezdeményez az illetékes hatóságoknál,
a korlátozó intézkedések eljárásának és dokumentációjának vizsgálata.
A Szociális Szolgálat szolgáltatásai kapcsán ellátottjogi képviselő:
Sajtos Éva
Telefon: 06-20/4899-657
E-mail cím: eva.sajtos@ijb.emmi.gov.hu
Levelezési cím: 1365 Bp. Pf.: 646